• Wanneer kies je voor een korte campagne? Wij geven 4 voorbeelden Wanneer kies je voor een korte campagne? Wij geven 4 voorbeelden Wanneer kies je voor een korte campagne? Wij geven 4 voorbeelden

    Wanneer kies je voor een korte campagne? Wij geven 4 voorbeelden

 

Een tijdje terug gaven we je vier goede redenen om te kiezen voor een campagne met lange looptijd. Maar wanneer kies je nou juist voor een korte campagne? Daarover vertellen we in dit artikel meer. En heb je na het lezen nog steeds twijfels over wat het beste bij jouw campagne past, dan denken onze experts graag met je mee. 

Om te beginnen is de keuze voor een lange- of kortdurende campagne helemaal afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Het is belangrijk om dit voordat je van start gaat goed helder te hebben, zodat je met vertrouwen de juiste beslissing kunt maken. De volgende punten kunnen een goede reden zijn om te gaan voor een campagne met korte looptijd.

  1. Je wilt een korte en krachtige boodschap vertellen

Zoals een sale-, openings- of wervingsactie. Of misschien wil je mensen uitnodigen voor een (online) evenement. Het is een goed idee om die boodschap dan in een korte periode vaker achter elkaar te herhalen. Zodat je mensen aan zet tot actie en ze een kaartje kopen, de opening bezoeken of items kopen in de sale.

  1. Speel in op de actualiteit

Is jouw doelgroep geïnteresseerd in een bepaald event? Zoals de Nijmeegse Vierdaagse, het WK-voetbal of de Zwarte Cross? Speel daar dan op in met je campagne. Zorg daarbij – als dit event op tv wordt uitgezonden – dat jij op dat moment te zien bent in de reclameblokken. Zo’n event kan natuurlijk ook een tv- of radioprogramma zijn. Sluit jouw product of dienst misschien goed aan bij een programma als Zomer in Gelderland of I love de Achterhoek? Plan daar dan een korte campagne omheen.

  1. Testen!

Ben je nog niet 100 procent zeker of je product of dienst aanslaat bij je publiek? Of wil je een bepaalde campagne om een andere reden eerst testen? Laat ‘m dan voor een korte periode draaien en evalueer na afloop de resultaten. Let op: zorg dat je de campagne niet té kort test. Na maar één of twee weken zichtbaar te zijn geweest is het lastig om goede resultaten te meten.

  1. Een beperkt budget

Een korte campagne betekent meestal dat je minder vaak zichtbaar bent en dus minder budget hoeft uit te geven. Heb je beperkte middelen maar wil je toch graag een online-, tv- of radiocommercial? Dan kun je ervoor kiezen om je campagne een kortere periode uit te zenden. Op die manier ben je toch zichtbaar.

Goed om mee te nemen in je overweging: voor elke nieuwe korte campagne bedenk je – in de meeste gevallen – opnieuw een idee en geef je opnieuw onder meer productiekosten uit. Bedenk daarom goed van tevoren wat het beste bij jouw campagne past.

Benieuwd welke campagne het beste bij jou past? Of wil je een kort- of langdurende campagne creëren en plannen? Neem contact met ons op via 026 – 355 7444 of reclame@gld.nl of laat je gegevens achter in het contactformulier op de homepage. Wij helpen je graag verder.

  • Deel dit artikel
Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website. Lees meer